ویدیو به سرعت در حال تبدیل شدن به یک عنصر مورد انتظار در هر کمپین بازاریابی در رسانه های اجتماعی است. مردم فیلم ها را جذاب تر و به یاد ماندنی تر از انواع دیگر محتوای آنلاین می دانند. بسیاری از مارک ها فیلم را موثرترین راه برای گفتن داستان خود می دانند.

پنجمین بررسی سالانه بازاریابی ویدیویی Wyzowl نشان داد که 87٪ از مشاغل از ویدئو به عنوان ابزاری برای بازاریابی استفاده می کنند. 83٪ از بازاریابان می گویند که ویدئو ROI خوبی به آنها می دهد. اما اتفاقات به سرعت اتفاق افتاده است. بیش از یک چهارم بازاریابان ویدیویی که Wyzowl در اولین دوازده ماه گذشته برای اولین بار از ویدئو استفاده کرده است.

Google متوجه شده است که تقریباً 50٪ از کاربران اینترنت قبل از بازدید از فروشگاه به دنبال فیلم های مرتبط با یک محصول یا خدمات هستند. فیلم در حال تبدیل شدن به یک بخش اساسی در بازاریابی است ، بنابراین مارک ها باید فیلم های هیجان انگیز ، جذاب و مفید را در کانال های مختلف اجتماعی خود بارگذاری کنند.

منبع: Google

در این مقاله ، ما می خواهیم به بهترین شیوه های ویدیویی که باید از آنها پیروی کنند ، و نحوه استفاده بیشتر از فیلم های خود در YouTube ، Instagram و Facebook استفاده کنیم.


نحوه استفاده بهتر از فیلم در رسانه های اجتماعی:

  • نکات کلی و نکاتی برای استفاده از فیلم در رسانه های اجتماعی
  • نکات و نکات ویدیوی YouTube
  • نکات و نکات تصویری اینستاگرام
  • نکات و نکات ویدیوی فیس بوک

نکات کلی و نکاتی برای استفاده از فیلم در رسانه های اجتماعی

از بسیاری جهات ، استفاده از فیلم بسیار سخت تر از انواع دیگر پست های رسانه های اجتماعی است. تهیه یک فیلم با کیفیت بسیار دشوارتر از نوشتن یک نسخه خوب یا طراحی یک تصویر چشم نواز است. در ساخت یک فیلم بسیار بیشتر از آنچه در انواع دیگر محتوا وجود دارد ، نقش دارد. بنابراین باید اطمینان حاصل کنید که می توانید بهترین فیلم ها را برای هدف مورد نظر خود تهیه کنید.

از مشخصات صحیح برای فیلم های خود استفاده کنید

اگر می خواهید ویدیوی شما به بهترین شکل در سیستم عامل های اجتماعی موردعلاقه خود به نظر برسد ، باید اطمینان حاصل کنید که آن را بارگذاری می کنید و مشخصات دقیق آن را مشاهده می کنید. هر پلتفرم اجتماعی در مورد مشخصات ویدیو قوانین مختلفی دارد (همانطور که در مورد اندازه های تصویر نیز انجام می دهند).

ما اخیراً در راهنمای کامل مشخصات مشخصات رسانه های اجتماعی این موضوع را با جزئیات شرح داده ایم . ما خلاصه ای از مهم ترین مشخصات را در اینجا گنجانده ایم.

مشخصات پخش کننده ویدیوی YouTube

  • حداقل اندازه: 426 در 240 پیکسل
  • حداکثر اندازه: 3840 در 2160 پیکسل
  • اندازه های پیشنهادی: 1280 در 720 پیکسل (720p) ، 1920 در 1080 پیکسل (1080p)
  • مشخصات توصیه شده: .MOV، .MPEG4، MP4، .AVI، .WMV، .MPEGPS، .LL، 3GPP یا WebM ، حداکثر اندازه پرونده 128GB ، حداکثر 12 ساعت طول می کشد.
  • تبلیغات ویدیویی و ویدئویی در اینستاگرام
  • فیلم مربعی: 600 در 600 پیکسل (نسبت ابعاد 1: 1)
  • فیلم افقی: 600 در 315 پیکسل (نسبت تصویر 1.9: 1)
  • فیلم عمودی: 600 در 750 پیکسل (نسبت ابعاد 4: 5)
  • مشخصات توصیه شده: فرمت .MP4 یا .MOV.

تبلیغات ویدیویی Stories Instagram

  • اندازه توصیه شده: 1080 در 1920 پیکسل
  • حداقل اندازه: 600 در 1067 پیکسل
  • نسبت ابعاد پشتیبانی شده: 16: 9 تا 4: 5 و 9:16
  • مشخصات توصیه شده: فرمت .MP4 یا .MOV ، حداکثر طول 15 ثانیه ، حداکثر اندازه پرونده 4 GB.

ویدیوی معمولی فید فیس بوک

  • اندازه توصیه شده: 1280 در 720 پیکسل
  • حداقل عرض: 600 پیکسل
  • نسبت ابعاد پشتیبانی شده: 16: 9 (افقی) ، 9:16 (پرتره کامل) ، 2: 3 (عمودی) ، 4: 5 (عمودی) ، مربع (1: 1)

تبلیغات ویدیویی فیس بوک در جریان

  • اندازه توصیه شده: 1280 در 720 پیکسل
  • حداقل اندازه ، فیلم منظره: 600 در 315 پیکسل (نسبت تصویر 1.9: 1)
  • حداقل اندازه ، فیلم مربع: 600 در 600 پیکسل (نسبت ابعاد 1: 1)
  • مشخصات توصیه شده: فرمت .MP4 یا .MOV ، حداکثر اندازه پرونده 4 GB ، حداکثر طول 120 دقیقه ، حداکثر سرعت فریم 30 فریم در ثانیه.

فیلم های جذاب را ایجاد کنید

سرمایه گذاری در وقت و پول بی فایده است برای ایجاد یک ویدیو اگر مشکلی در جذب افراد نداشته باشد. به یاد داشته باشید ، فیلم رسانه های اجتماعی جایگزین تبلیغات تلویزیونی سنتی نیست. مردم تصمیم می گیرند فیلم های رسانه های اجتماعی را تماشا کنند و تنها در صورت جالب بودن آنها را انجام می دهند و می توانند فوایدی برای خودشان داشته باشند.

ویدیوی شما باید بینندگان را به تعامل تشویق کند. شما می توانید با قالب های سنتی بازی کنید ، به عنوان مثال ، ساخت یک فیلم با فرمت 360 ، به این معنی که به نظر می رسد بیننده فیلم را با مکان نما خود حرکت می دهد.

شاید شما بتوانید ویدئویی بسازید که در پشت صحنه روند تولید شما قرار دارد و باعث می شود بینندگان خود احساس کنند که بخشی از فعالیت هستند.

فیلم ها فقط حس بینایی را تحریک نمی کنند. صدا نیز مهم است. برای افزایش تجربه ، از موسیقی هیجان انگیز و جلوه های صوتی در نظر بگیرید. در حالی که فیلم ها نمی توانند بطور مستقیم جوانه های بوی یا طعم را تحریک کنند ، شرکت های صنایع غذایی و آشامیدنی می توانند محصولات خود را آنقدر جذاب ارائه دهند که جلوی تماشای تماشاگران را بزند.

فیلم زنده می تواند نقش منحصر به فردی در وارد کردن بینندگان داشته باشد. آنها می توانند رویداد شما را تنظیم کنند و آنچه را که در زمان واقعی اتفاق می افتد ، دنبال کنند. این می تواند به جمع آوری افراد کمک کند و بهترین چیز بعدی برای بودن در آنجاست.


نکات و نکات ویدیوی YouTube

به طور صحیح حساب کاربری YouTube خود را تنظیم کنید

اگر سازمان شما قصد دارد از YouTube برای بازاریابی استفاده کند ، باید یک حساب کاربری YouTube را تنظیم و بهینه کنید.

Google مالک YouTube است ، بنابراین می توانید با استفاده از جزئیات ورود به سیستم Google خود وارد سیستم عامل شوید. در صفحه اصلی YouTube ، روی نماد نماد در سمت راست بالای صفحه کلیک کنید. سپس از گزینه های کشویی روی "کانال من" کلیک کنید.

هنگام تنظیم یک حساب کاربری ، به جای پر کردن نام خود ، باید روی "استفاده از شغل یا نام دیگری" کلیک کنید و سپس نام تجاری خود را در صفحه نتیجه وارد کنید. سپس برای فعال کردن حساب کاربری YouTube خود روی "ایجاد" کلیک می کنید.

قبل از ادامه کار ، می خواهید مشخصات نمایه باقی مانده (شغلی) خود را پر کنید. روی پیوند "سفارشی کردن کانال" کلیک کنید. بخش های متعددی را مشاهده می کنید که می توانید آنها را پر کنید. به یاد داشته باشید که بسیاری از مشتریان بالقوه نگاه دقیق به پروفایل کانال شما می اندازند. بنابراین شما باید تا حد امکان پر کنید. در مورد آنچه می خواهید مشتریان بالقوه خود درباره شما بدانند فکر کنید.

به یاد داشته باشید یک نماد کانال و بنر مربوطه را اضافه کنید. اندازه پیشنهادی برای نماد کانال شما 800 × 800 پیکسل است و بنر شما باید 2.540 60 1440 پیکسل باشد ، اگرچه هر چیزی بیش از 1546 x 423 پیکسل برای تلفن همراه قابل برداشت است. از تصاویر سلامتی استفاده کنید.

فراموش نکنید که در توضیحات خود پیوندهایی به صفحه اصلی و پروفایل های اجتماعی خود (و احتمالاً صفحه فرود اختصاص داده شده برای ترافیک YouTube) درج کنید.


کانال YouTube خود را تبلیغ کنید

اگر کسی از این موضوع آگاهی نداشته باشد ، داشتن کانال YouTube کمی مهم است. شما باید همراه با سایر حساب های اجتماعی خود آن را تبلیغ کنید.

با آماده شدن کانال خود شروع کنید. همانطور که در بالا بحث کردیم نمایه خود را کامل کنید. اطمینان حاصل کنید که هر ویدیویی که آپلود کنید ، دارای عنوان جذاب و جذاب است. اگر ویدیوهای شما عناوین خسته کننده ای دارند ، مردم فرض می کنند که فیلم ها دنیایی هستند و برای کلیک روی آنها زحمت نمی کنند. هر بار که می خواهید یک ویدیو بخرید ، یک عنوان جالب را صرف می کنید.

YouTube دارای دومین موتور جستجوی پرکاربرد بصورت آنلاین است ، دوم فقط برادر بزرگ ، گوگل. می توانید از تکنیک های مشابه SEO با فیلم های خود که با وب سایت ها و پست های وبلاگ خود انجام می دهید استفاده کنید. در عناوین و توضیحات خود از کلمات کلیدی مرتبط استفاده کنید. حتما از این کلمات کلیدی به طور طبیعی در فیلم های خود استفاده کنید. تشویق و مشارکت در مشارکت. و اطمینان حاصل کنید که بهترین دسته ها و برچسب ها را برای فیلم های خود انتخاب کرده اید.

به یاد داشته باشید که مردم فیلم های YouTube را تماشا می کنند که به آنها علاقه مند هستند. بنابراین شما باید نوع فیلم هایی را که مخاطب مورد نظر شما می خواهد به تماشای آنها بسازد - نه آنچه شما دوست دارید آنها را تماشا کند. ما نمی توانیم به اندازه کافی تأکید کنیم - YouTube مکانی برای انجام تبلیغات تلویزیونی سنتی نیست. به عنوان مثال ، رد بول فیلم هایی در مورد فواید نوشیدن نوشیدنی انرژی زا نمی سازد. فیلم های آنها درباره فعالیت های مهیج است که طرفداران نوشیدنی های انرژی زا از انجام و تماشای آنها لذت می برند.

به نظرات کاملی که افراد در مورد ویدیوهای شما می گذارند ، نگاهی دقیق داشته باشید. به آنها پاسخ دهید در صورت لزوم ، و حداقل دوست دارید کامنت هایی را که مردم می گذارند.

برای نشان دادن هیجان انگیزترین تصویر از هر ویدیو ، سفارشی کردن تصاویر کوچک ویدیویی خود را در نظر بگیرید - در غیر این صورت ، باید تصویری تصادفی تهیه کنید که YouTube از ویدیوی شما گرفته است.

فراموش نکنید که ویدیوهای YouTube خود را تبلیغ کنید. پیوندها را در توضیحات خود به فیلمهای دیگر که در موضوع مشابه هستند قرار دهید. همچنین ، اطمینان حاصل کنید که فیلم های YouTube خود را در سایر کانال های اجتماعی خود و همچنین در هر ایمیل که ممکن است به لیست پستی خود ارسال کنید ، تبلیغ می کنید.


مهم YouTube Analytics

YouTube بخش جامع تجزیه و تحلیل را ارائه می دهد ، نحوه عملکرد فیلم ها در کانال شما را نشان می دهد. برای یافتن این داده ها ، به YouTube.com/Analytics مراجعه کرده یا "" تجزیه و تحلیل "را از فهرست" Creator Studio "حساب خود انتخاب کنید.

YouTube پنج گزارش ارائه می دهد که اطلاعات زیادی را ارائه می دهند:

  • بررسی اجمالی
  • به موقع
  • درآمد
  • ساعت تماشا
  • نامزدی

نگاهی دقیق بیندازید که فیلم ها با مخاطبان شما سر و صدا دارند و کدام یک از این موارد به خوبی کار نمی کنند. به طور خاص ، سعی کنید آنچه را که در بین طرفداران خود محبوبیت دارد ایجاد کنید و بر ساخت فیلم های مشابه در آینده تمرکز کنید.


نکات و نکات تصویری اینستاگرام

راه هایی که می توانید از فیلم ها در اینستاگرام استفاده کنید

ما اخیراً در مورد به روزرسانی های جدید اینستاگرام نوشتیم و در آینده به روزرسانی آن مقاله ادامه خواهیم داد. اینستاگرام به طور مداوم مجموعه ویژگی های خود را به روز می کند و بسیاری از این موارد به قابلیت های ویدیویی آن می افزایند. بدون شک مهمترین تغییر در سالهای اخیر معرفی رقیب YouTube آنها ، IGTV بود. با این وجود سالهاست که می توانید از فیلم های کوتاه تر در اینستاگرام سنتی استفاده کنید.

می توانید از پست های اینستاگرام ویدیو در فید استاندارد خود استفاده کنید. آنها دقیقاً مانند پست های معمولی عکس هستند اما یک فیلم (حداکثر 60 ثانیه طول) دارند نه یک عکس ثابت. می توانید یک فیلتر به اینها اضافه کنید ، به همراه یک شرح و برچسب مکان.

می توانید از Live Video در Instagram نیز استفاده کنید. شما یک جریان ویدئویی زنده بارگذاری می کنید ، و اینستاگرام یک اعلان فشار را برای دنبال کنندگان خود ارسال می کند و به آنها اطلاع می دهد که در حال پخش هستید.

یکی از محبوب ترین افزودنی های اینستاگرام ، استوری های اینستاگرام است. می توانید چندین تصویر یا کلیپ های ویدیویی 15 ثانیه ای را به Stories خود اضافه کنید.

می توانید از فیلترهای ویژه در فیدهای اینستاگرام و اینستاگرام Stories خود استفاده کرده و انواع مختلفی از برچسب ها را به آنها اضافه کنید. استفاده از آنها را برای تبلیغ مسابقه اینستاگرام یا تنظیم نوعی مسابقه تعاملی در نظر بگیرید.


استفاده از فیلم در استوری های اینستاگرام خود

هم اکنون استوری ها به عنوان بخشی جدایی ناپذیر در اینستاگرام دیده می شوند. آنها به سرعت به یکی از محبوب ترین ویژگی های این سیستم عامل تبدیل شده اند. می توانید به راحتی ترکیبی از تصاویر ثابت و کلیپ های ویدئویی کوتاه را جمع کنید تا کل Story خود را انجام دهید ، که پس از 24 ساعت از بین می رود.

یکی از ویژگیهای مفید استوری های اینستاگرام این است که آنها در یک بخش جداگانه از برنامه اینستاگرام می نشینند و توسط الگوریتم اینستاگرام صفحه را از پایین نمی کشید. یک حلقه بنفش در اطراف عکس نمایه شما به دنبال کنندگان شما می داند که اخیراً به Story خود اضافه کرده اید.

با این حال ، داستانها نباید در پایان 24 ساعت به کلی از بین بروند. می توانید Story را به عنوان Highlight ذخیره کنید ، که آن را در صفحه پروفایل خود نگه می دارد.

همچنین بر خلاف فید روزمره اینستاگرام خود ، می توانید لینک هایی با کلیک را در یک Story درج کنید که باعث می شود آنها برای بازاریابی بسیار عالی باشند.

شما فقط 15 ثانیه برای یک کلیپ ویدیویی در یک Story اختصاص داده اید ، بنابراین باید اطمینان حاصل کنید که چیز ارزشمندی را نشان می دهد. البته ، اگر واقعاً به زمان بیشتری احتیاج دارید ، می توانید چندین کلیپ را شامل کنید که پشت سر هم هستند.

شما به مجموعه عظیمی از فیلترها و برچسب ها دسترسی دارید. مطمئن شوید که آنها بر کلیپ های ویدیویی شما غلبه ندارند. احتمالاً بیشتر برچسبها برای قرار دادن تصاویر ثابت در Story شما مناسب تر هستند.

تبلیغات Stories به شما امکان می دهد تا حداکثر 10 عکس یا فیلم را شامل شوید و از یک فرمت تمام صفحه استفاده کنید. در این تبلیغات به صدا و سیما اعتماد نکنید ، زیرا اکثر مردم این تبلیغات را بدون صدا مشاهده می کنند.


نکات و نکات ویدیوی فیس بوک

با استفاده از فیلم در فیس بوک

فیس بوک همچنین کاربران خود را برای بارگذاری و استفاده از فیلم ترغیب می کند. به نظر می رسد از ویدیوهایی که بطور پیوندی در فیس بوک از طریق پیوند به ویدیوهای YouTube بارگذاری شده اند ، پشتیبانی می کند.

افراد بطور پیش فرض فیلم ها را در فیس بوک پخش می کنند. بنابراین شما نمی توانید به افرادی که صدا را روشن می کنند اعتماد کنید. بنابراین منطقی است که زیرنویس ها را به فیلم های Facebook اضافه کنید.


Facebook Live می تواند یک ابزار عالی برای بازاریابی بسازد

فیس بوک لایو مخصوصاً برای بازاریابان محبوب است. فیلم ها در Facebook Live بیش از فیلم های از پیش ضبط شده مشاهده می شوند. فیلم های Live Facebook سه برابر درگیر سایر فیلم های به اشتراک گذاشته شده در رسانه های اجتماعی است.

البته هیچ چیز بدتر از پخش یک پخش زنده نیست و هیچ کس برای تماشای شما حاضر نمی شود (جدای از جمع بزرگی که در آنجا حاضر می شوند تا ببینند شما در دوربین خشک می شوید و به دلیل عدم برنامه ریزی خود را احمق می کنید). شما باید پخش خود را قبل از پخش مستقیم پخش کنید. شما می توانید مخاطبان بالقوه خود را با تبلیغات فیس بوک هدف تبلیغ جریان زندگی آینده خود قرار دهید.

شما باید به طور مداوم به مردم یادآوری کنید ، گرچه نباید این کار را به صورت مکرر انجام دهید. اطلاعات اضافی را با هر تبلیغ اضافه کنید.

بدیهی است که باید برنامه خود را به خوبی برنامه ریزی کنید. مطمئناً این اسکریپت نخواهد شد ، اما شما هنوز هم باید بدانید که قصد صحبت در مورد آن را دارید تا به محض شروع به گردش دوربین خشک نشوید. فیلم های Live Facebook معمولاً بسیار طولانی تر از فیلم هایی که از قبل ضبط شده اند ممکن است بارگذاری کنید.

اطمینان حاصل کنید که از مکانی آرام برخوردار باشید که از آنجا پخش شود و در آنجا از وقفه های شرم آور رنج نبرید. تست کنید که شما مشخصات فنی را مرتب کرده باشید و ابتدا یک آزمایش آزمایشی داشته باشید. شما یک دوربین ثابت خواهید داشت ، بنابراین از یک سه پایه استفاده کنید و از استفاده از میکروفون خارجی نتیجه بهتری خواهید گرفت.

ممکن است بخواهید در نظر بگیرید که مخاطبان مورد نظر شما از Facebook چگونه استفاده می کنند. شما امکان پخش به صورت عمودی یا افقی را دارید. مخاطبان شما چه چیزی را ترجیح می دهند؟ همچنین باید پخش زنده خود را به موقع انجام دهید تا وقتی که افرادی که می خواهید هدفگذاری کنید ، احتمالاً در حال مشاهده هستند. به عنوان مثال ، هنگامی که آنها می خوابند ، جریان کمی وجود دارد.

شما همچنین باید در بخش نظرات و واکنش ها دقت کافی داشته باشید تا بتوانید به بینندگان خود مراجعه کنید و آن را بیشتر از یک فعالیت دو طرفه کنید.