شهروندان غیر رومی معمولا تونیک هایی را می پوشیدند که یک طرح اصلی داشت و از پشم یا کتان رنگ نشده دوخته شده بود. در اغلب موارد بسیاری از افراد بین تونیک و توگا دچار خطا می شوند، اما در واقع آنها دو مقوله ی مجزا از لباس و پوشاک هستند. در واقع، تونیک اغلب در ترکیب با توگا پوشیده می شد. اما توگا صرفا توسط مردان به تن می شد. توگا جامه های رسمی اند که تنها مردانی می پوشیدند که شهروند امپراطوری روم بودند.

هم مردان و هم زنان تونیک می پوشیدند. تونیک های مردانه بسیار گشاد و آزاد و از گردن تا زانو بودند در حالی که تونیک های زنانه هم می توانستند تنگ و چسبان و هم گشاد و آزاد باشند و در کل بلند تر بودند. مردان تونیک را برای ایجاد یک لایه گرما روی دیگر لباس ها، یا در صورتی که سرباز بودند زیر زرهشان می پوشیدند. زنان معمولا تونیک ها را روی دامن می پوشیدند. رنگ ها و طرح های این تونیک ها اغلب موارد دال بر وضعیت اجتماعی فرد است.

شاید برای شما جالب باشد که بدانید در کدام کشور ها و به چه نحوی تونیک پوشیده میشده است . این تونیک ها در زمره ی طراحی های نخستین قرار داشتند، و بنابراین، بسیار ساده بودند. این تونیک ها جامه های بلندی بودند که به طور کلی قدشان تا زانو می رسید. رومی ها از کمربند بر روی کمر استفاده می کردند و صرفا یک تاپ یا بلوز تا بالای کمر بند روی تونیک می پوشیدند. تقریبا تمام تونیک ها آستین کوتاه بودند، اما با تغییر و تحول آنها، برخی بصورت آستین بلند نیز دیده می شدند.

تونیک از انواع لباس های پرکاربرد برای خانم ها و دختران جوان محسوب می شود و شما می توانید از این طرح لباس در مهمانی ها و مجالس و منزل استفاده نمایید همچنین برای دوخت تونیک ها از پارچه های مختلف نظیر لمه و حریر و گیپور و … تونیک های لمه در انواع طرح های کوتاه و بلند موجود هستند که انتخاب قد تونیک به اندازه قد و فرم اندام شما بستگی دارد همچنین این تونیک ها در انواع رنگ های روشن و تیره نظیر مشکی و سرمه ای و طوسی و …

موجود می باشند که بهتر است شما رنگ تونیک را به توجه به رنگ پوست و سایر ویژگی های ظاهری تان انتخاب نمایید. توجه داشته باشید که اگر رنگ پوست شما روشن است و تمایل دارید بین رنگ پوست و رنگ لباس خود تضاد ایجاد کنید بهتر است تونیک رنگ تیره ای را برای پوشیدن انتخاب نمایید. مدل تونیک رنگ روشن نیز برای خانم هایی که دارای فرم اندام لاغر یا متناسب و رنگ پوست تیره هستند انتخابی مناسب و ایده آل به شمار می روند.

این بلوز های مجلسی را میتوانید با الگوها و برشهای خاص در اختیار داشته باشید. • تاپ و تونیک اسپرت: تاپها و تونیکهای اسپرت کاربردهای مختلفی دارند. میتوانید آنها را بهعنوان لباس خانه استفاده کنید و یا در یک مهمانی عصر به کار ببرید. یک تاپ مشکی جذب میتواند یک گزینهی عالی برای زیر مانتو در تابستان باشد و یک تونیک بلند هم برای زیر پالتو عالی است. یک تونیک آستینبلند با قد مناسب هم میتواند انتخاب خوبی برای یک استایل پوشیده باشد، برای فصل زمستان میتوانید این لباس را از جنس بافت تهیه کنید.

تاپ و تونیک از جمله پرکاربردترین لباسها در استایل زنانه هستند و هر خانمی حداقل چند مدل تاپ و تونیک برای مصارف مختلف در کمد لباسهایش دارد. تنوع تاپ و تونیک زنانه آنقدر گسترده هستند که نمیتوانیم آنها را به دستههای خاصی تقسیم کنیم؛ اما میتوانیم بهطورکلی آنها را در دو دستهبندی اسپرت و مجلسی قرار دهیم. • تاپ و تونیک مجلسی: تاپ و تونیکهای مجلسی را میتوانید با پارچههای خاص و زیبا مانند گیپور و حریر تهیه کنید و زیر کت یا بهصورت مستقل با شلوار و دامن استفاده کنید و یک استایل چشمنواز داشته باشید.

برای مدلهای تابستانه انواع پارچه از ویسکوز تا نخی و حتی حریر برای موقعیتهای رسمیتر میتواند مناسب باشد. تولیدیهای زیادی برای تولید انواع تاپ زنانه و تونیک در سراسر جهان وجود دارد. برندهای زیادی تلاش کردهاند بهترین محصولاتشان را با طراحیهای مختلف برای زنان سراسر دنیا عرضه کنند و برای هر سلیقه و بودجهای لباسهای مناسبی تولید کردهاند. مراجعه کنید. تولیدکنندگان ایرانی تلاش کردهاند مدلهای بهروز و شیکی را عرضه کنند که با برندهای خارجی قابل برابری باشند. انواع تونیک زنانه و تاپ زنانه و دخترانه را میتوانید از فروشگاه اینترنتی دیجیکالا تهیه کنید.